Ads Top

Main Boling di Park Avenue


Hari ni kami satu ofis ada bertanding main boling.
Macam biasa kami dibahagi mengikut kumpulan. Satu kumpulan ada 4 orang. Group aku adalah Razak, Leman dan Gee...


Sejati Superbowl, Park Avenue Hotel


Sebenarnya aku tak niat nak update belog dengan entri main boling ni.. sebab tu time aku main, aku ada teringatt nak tangkap gambar time lempar bola tu, gambar group ke.. gambar overall dan lain2.. tapi aku tak tangkap pun.. aku just snap yang mana aku rasa nak snap je.. hehe... so ni dah rasa menyesal sebab tak snap gambar banyak2.. huhu..


tapi takpelah.. aku update je entri ni dengan apa yang ada je.. lain kali aku better selfie wefie je banyak2.. dah memang sah2 aku akan update belog lepas tu.. sebab takmo belog berhabuk hehe.. lepas tu baru pikir nak update ke tak dalam belog kan? at least, bila nak update ada banyak gambar.. idea pun bertingkek-tingkek datang nak menaip apa-apa.. kan?


saiz yang sesuai dengan kaki.. 6!


Sejak duduk PLKN ni, memang aku rajin main Boling. 
Dulu duduk dekat kem PD Negeri Sembilan, main Boling wajib dah 3 kali setahun.. lepas main, satu ofis booking makan ikan bakar dan sate dekat Restoran Mak Mah PD.. balik kem pukul 2 ke 3 pagi.. aku duduk Quarters.. dalam kem.. gila happening.. time tu bujang lagi.. baru umur 24 hehe.. kenangan tu beb! terima kasih banyak-banyak dekat Komandan Mej Hazizan bin Hassan yang sangat-sangat tegas dalam kerja tapi pandai reward dan ambik hati staff balik.. semoga Tuan sentiasa sihat dan gembira selalu di samping keluarga.. muahhsss haha..


Bila aku keja dekat Kem di Penang, Boling ni sekali pun tak main. Duduk Penang 4 tahun lebih.. duduk PD 3 tahun tapi dah lebih 5 kali main.. mungkin 8 kali rasanya.. huhu.. maybe Air Force tak berapa sangat kot main boling.. kat PD dengan Merbok ni Askar Melayu dan Ranjer.. 😘 Penang.. Air Force.. tak tau lah.. 


Atau mungkin takde sponsor kot time tu huhu.. tapi Komandan best jugak. Sebab suka angkut kami staff sekali pergi join aktiviti pelatih. Contoh lawatan ke USM, lawatan ke KTU, Ikut sama pergi bagi moral support kat pelatih yang wakili kem semasa hari sukan. Aku ingat lagi, pukul 4.00 pagi dah bergerak dari Balik Pulau ke Lumut.. sampai sana sharp pukul 8.. kenangan semua tu.  alhamdulillah...  Komandan pun suka bawak kami cumanya kadang ada kerja so tak leh nak ikut ler.. 


sedap pulak pakai kasut ni.. sekali try je... hehe..


Kali ni aku main agak bersungguh-sungguh..
frame pertama kudrat masih ada. Masuk frame ke 2 kudrat dah kurang sikit.. Frame ketiga terus out.. ibu jari dah sakit, pinggang dah lenguh.. mata pun dah mengantuk.. menguap berkali2.. haish... time bujang dulu releks je main sampai koi12 tengah malam! ni main waktu siang pun gagal! haha..


korang mesti teringin nak tahu berapa score aku kan? aku rasa nyesal lak sebab tak snap frame markah tiap kali done main setiap frame.. takpelah..ni markah aku. aku tahu, korang mesti gelak punye.. 


Frame 1 ~ 110 marks
Frame 2 ~ 85 marks
Frame 3 ~ 63 marks


Walau pun sejak 12 tahun lepas dah main Boling, tak semestinya aku pandai main Okey!! tapi seriusly, aku tengok score sendiri je bila dah pegang bola tu.. aku azam nak score 100 above jatuhan pin bagi setiap frame.. tapi apakan daya.. lemah pulak! huhuhu.. 


muka mengantuk... 😣😣


Apabila game over, dapat result, ada sesi cabutan bertuah. Aku part ni pun selalu takde 'luck'.. dan memang tak dapat pun apa-apa hadiah cabutan bertuah... hadiah kemenangan apatah lagi lah.. redho jelah.. 


so, kalau korang nak main Boling kat Park Avenue, bolehlah contact nombor seperti di bawah ni ye.. good luck!




Ok. tu je nak update. tengkiu reading! hehe..


Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.