Ads Top

Homemade Burger di hari raya Aidil Adha


Hari Raya Korban 11/8/2019 AHAD 



Menu utama hari pertama Raya Korban tahun ni buat mee kuah... tapi gambar mee kuahnye lupa nak snap lak.. mee kuah habis 😁 walaupun versi taruk kacang tanah sebab tak cukup keledek merah..


Malam tu pulak asalnya kami nak buat BBQ kepak ayam dan jugak sosej bakar tapi tengok kat kedai frozen kat pekan takde lak kepak ayam.. adik aku Fizah suggest cari kt Freshmart.. tapi aku dah tak larat nak drive jauh sikit lagi dahh memandangkan sudah sepagian tadi buat mee kuah dan sedia nasik siap2 untuk makan tengah hari.. kita makan apa yang ada jual kat kedai Frozen tu jelah... so kami pun tukar plan buat burger malam tu haha belasahh!





Sapu marjerin, sos dan mayo ni aku punye part.. Adik aku si Eyda part masak hehe.. masak daging dengan roti.. kami beli daging lembu semuanya langsung tak beli daging ayam.. beli yang berat sepeket 70g Ramly.. nak beli yang peket 50g tu takut nipis sangat nanti tak rasa daging dia hehe.. beli kat kedai frozen tu sepeket RM5.20.. sekian info 😆






Guna sudip buat tekan2 daging huhu malas lak nak cari bendalah alat untuk tekan2 daging tu apa kebenda namanya tue erkk... 


Eyda






Best jugak buat burger rupa-rupanya haha.. 
Esoknya petang tu makngah aku dengan anak2 dia mai umah request nak makan burger.. aku buatkanlah burger kat dorang sebab time tu adik2 aku dah balik dah.. mujur lah ada sepupu dok layan aku borak2 sambil aku bizi masak burger tu kat dapur hehe.. ada request tahun depan buat Pizza lak huh?









Semua gambar aku letak dalam belog malas nak upload dah kat FB.. 



Ok tu je nak update. 
Selamat Hari Raya Aidil Adha uolls!!




Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.