Ads Top


Dah tengah bulan ni dalam purse banyak note biru jerr... bulan ni ekonomi memang rancaaakkkk sangatt huhuhu..


Selalunya $$$ terkawal..

Tapi this year luar kawalan sangat2... redha jelah ekk..


 Janji kami satu family dah selamat pindah masuk rumah baru kami.. impian yang dah lama terpendam tu ☺ Alhamdulillah.. syukur sangat2 sebab Allah panjangkan umur aku dan izinkan aku untuk dapat merasa kegembiraan nie....


Aku pun happy jugak sebab dapat bawak family aku tengok rumah baru kami terutamanya mak aku.... mak aku baru je balik umah dia malam Ahad kelmarin dulu.. mak stay kat umah aku sejak hari Jumaat lepas aku pindah haitu.. mak memang selalu ada di samping aku kalau melibatkan benda2 baru dalam hidup aku.. selalu ada untuk bantu aku walaupun aku tak minta.. mak penguat semangatku..
Peneman aku... ya Allah kau panjangkanlah usia mak amin3 yra...


Lepas mak balik tu aku rasa macam sunyi sangattt..
Selalu tiap malam aku akan tido kat tepi dia.. mak tido atas tilam single tu dan aku lak tido atas carpet je.. buat masa ni kami satu family tido kat depan tv je dulu..hehe best tido camtu kohkoh!


Mak kat rumah adik ku


Serius banyak duit keluar start 25 dis 2019 haitu sampailah sekarang.... Terus kosong akaun bank aku sobsss.. adalah sikit2.. memang sikitt.. takpalah.. ada rezeki nanti cari lain..


Nasib baiklah ofis aku ada bagi mendalah ni.. baru dapat sebelum time rehat tadi. 


#14 Jan 2020


Sebelum ni memang aku ada pakai jugak 'tali leher' macam ni.. tapi tali leher dari KBS la.. sebab dapat masa aku kerja kat KBS Anak Bukit dulu... lebih setahun jugaklah aku pakai tali leher tulis KBS tu kat tempat keja baru aku ni sejak kena posting sini.. huhuhu lantaklah kan janji tali dia besar dan sedap dipakai huhu... btw aku tertanya2 jugak bila lah ofc nak bagi satu macam ni kat aku? ehehehe..


Tetiba haini dapat tali leher baru + card casing hitam tu. Suka sangat woiii 🤩😘☺


Dah lama aku nak.. huhu..


Aku suka jugak tengok staf yang pakai tali macam ni.
Pada pandangan mata aku nampak segak dan lebih professional.. pada pandangan mata aku lahh..
Masing2 pendapatlah ye..


terserlah karisma sebagai seorang yang 'berkerjaya' gitew.. ada jugak aku nampak yang tak suka pakai tali dan dorang lebih suka taruk pas bangunan ataupun kadang2 yang guna pas My Mutiara dorang (kad rapid Penang dan rapid Ferry) kat dalam wallet.. terpulang.. ikut cara masing2 hehe.. mungkin penggunaan dorang tak kerap mcm aku..


Aku suka pakai sebab penggunaan tali leher ni banyak memudahkan aku.


Kad situlah aku letak kad bas Rapid myMutiara aku..
Sebab tiap hari naik turun- naik turun bas 8kali sehari dan turun naik-turun naik feri 4kali sehari.. memang leceh kalo asyik kena buka tutup purse kan?


Kat situ jugaklah aku letak kad pas masuk bangunan bagi staf gov di Komtar..nak masuk Komtar sokmo kena pamer kad ni...


Pendek kata memang senang nak handle lahh bila ada tali leher ni ...


Rasa nak lempang tak? Kahkah! Kasi can la..


Tapi for me.. aku bangga pakai tali leher ni..
seriously hehe..


Bila lagi nak pakai? Tunggu pencen langsung takleh pakai dah.. aku pakai ni sebagai menghargai kerjaya aku sekarang.. sebagai tanda syukur.. macam tu lah lebih kurang.. bukan untuk menunjuk2..


Hehe.. panjang lak entri ni jadinye kuikui.. eh dah koi 12malam. Jom tido. Till we meet again... Assalam...






2 ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.