Ads Top

Hari - hari Terakhir Kami di PLKN (PART 6)


Sehari selepas proses mengangkut barang-barang dari Kem PLKN Merbok ke DSP Sungai Buluh dibuat.... kami di Unit Pentadbiran mengemas pejabat kami...


.... buat yang terakhir kali...


02.10.2018 
Mengemas Pejabat



Setelah sekian lama dilekatkan di kabinet fail, akhirnya terpaksa jua menanggalkan penunjuk fail di depan laci kabinet ni. Aku pun tak tahu nak panggil apa kat benda alah kertas tu 😅 *huhu abaikan muka aku yang naik bijik2 apa entah..tp now dah glowing.. kahkah! Eh acah ja.. mana ada glowing, tapi dah hilang dah bijik2 tu.. alhamdulillah..


Aihhh... kabur pulak snap gambar ni...


Semua laci di kabinet fail ni dah dikosongkan sebenarnya.


Aik... senyum pulak Yus ni. Tak sedih ka kem tutup? Move on katanya huhu ok2..


Mesin fotostate bukan hakmilik PLKN sebab tu tak dibawa ke DSP. Sama jugak fax machine dan jugak telefon.


Office dah lengang...


Buku-buku, tray, kalendar dan sebagainya dah takda atas meja.. meja kami semua dah clear... Tengok meja komputer kat depan kerusi biru dah takda dah.. Cuma kerusi je yang tinggal... meja CC kt dinding hujung tu.. pon dah dihantar ke DSP Sg Buluh juga.. CC aku takde meja dah 😂 oh banyak kenangan di sini..


Mula-mula lapor diri di kem ni, meja aku yang ada botol merah tu. Gambar bunga kuning background biru bawah kaca atas meja tu aku yang pilih. Aku tak suka bawah cermin meja aku letak macam-macam nota. Nampak memeningkan... Lepas dah kerja kat sini hampir 4 tahun, aku sendiri menukar tempat duduk. Cari suasana baru sikittt...padahal dekat ja pun kehkeh😂 Aku duduk di meja depan mesin fotostate tu yang ada kerusi biru tua tu.. ala.. yang depan beg kertas kaler ungu tu huhu..


Kenangan....
Kat belakang tu lah pc aku selalu guna.yang dekat meja depan tu. Tepi cermin tu adalah toilet. Kat sini adalah Kaunter Pertanyaan 😊


Kenangan dalam ofis...
Dulu kaunter ni bentuk L, last haitu tukar jadi I hihi.
Kat bawah ni masa bentuk L


Time pelatih takda, Kaunter ni berubah menjadi meja hidang potluck ehehe... gambar tu adalah Puan Yati TKL kami bersama kak Mah (gambar atas) dan bersama Sarizal (gambar bawah).


*TKL ~ Timbalan Komandan Latihan


Ni masa kaunter disusun bentuk 'I huhu



Eh... seronok pulak imbau balik gambar ofc aku kt kem PLKN dulu. Jom tengok lagi 😀😋😅


Masa ni, meja aku yang ada Kalendar ni.
Aiseyyy gambar tahun 2015 ahahah😅




Kak Mah dekat meja CC yang aku cerita tadi..


Sekarang kem dah officially dah tutup...
PLKN dah mansuh sudah 2 bulan lebih dah sejak 04 Oktober haitu. Ini yang dinamakan Tragedi Oktober
Kami staf JLKN, Kementerian Pertahanan sudah ditukar automatik jadi Staf JLKN, Kementerian Belia dan Sukan. Semua kenangan susah dan senang di sini bersama kawan-kawan akan aku jadikan kenangan paling berharga buat diriku..


Ada program baharu yang lebih menjimatkan dan (in shaa Allah) lebih bagus telah dihebahkan di media massa akan menggantikan Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kalau diberi peluang berkhidmat di bawah program baharu ni, rasanya aku dah tak mahu terlibat... Aku tak mau tengok pisang berbuah 2 kali.





Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.