Ads Top


Sabtu lepas sebelum menjelang tengah hari, aku bizi sikiiit... ala sikit jer.. lebih kurang pukul 11 pagi camtu aku pergi rumah Pengasuh anak sebab nak bayar upah mengasuh. Macam biasa anak semua nak mengikut kecuali Along.


Lepas tu pergi Woksyop sebab nak tukar minyak enjin.  Sebelum tu singgah rumah kejap untuk dropkan anak2.. sekali semua nak ikut pergi. Tapi aku dropkan Eshan je.. so, kali ni aku guna minyak enjin jenis NASA pulak. Selalu aku guna jenis lain. 


2017 - Petronas Syntium
2018 - Shell Helix
2019 - NASA


Untuk minyak auto pulak;


2017 - tak update dalam blog hihi
2018 - NASA
2019 - NASA


Kos Tukar Minyak Enjin NASA untuk kereta
 Saja nak try NASA pulaklah kali ni huhu..


Mulanya aku nak pikir tukar ke Shell Helix, 
tapi lepas tu tukar fikiran bagitau tokey nak guna Castrol Magnatec. Pernah dah guna Castrol Magnatec ni dulu2 huhu..


Tetiba teringat baru-baru ni aku tukar Minyak Auto brand NASA, so tanya tokey minyak enjin NASA punya okey ke.. dia cakap Okey dan bagitau aku yang brand Castrol Magnatec ni tak berapa elok so aku pun terus tukar balik la.. sebab dorang tak buat lagi kan selagi tu boleh ja nak tukar.. jadi dua2 minyak dah guna brand sama.. padahal tak rasa apa2 beza pon ehehe 😁😁


Lepas siap isi minyak enjin baru, tetiba teringat nak tukar wiper baru. Wiper lama aku dah keras. Nak wipe cermin pon bunyi2.. seriau dengaq haha.. jadi aku just tukar wiper yang murah2 je 😅



So total belanja RM165
1/6/2019 

Minyak enjin RM 140
Wiper RM25


Dah settle urusan penting tu, balik rumah balik untuk amik Eshan dan jugak Along. Abah dia tak ikut sebab nak jahit seluar katanya 😅 Terus bergerak ke rumah baru kami tu untuk rehat-rehat dan sapu sampah sikit... kiranya kami pergi weekend-weekend tapi siang je huhu. Okay tengkiu reading!!


Selamat Hari Raya. Bye...



Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.