Ads Top

Operate Mata



3 Feb 2020 ~ operate mata mak


Alhamdulillah... mak aku selesai operate mata pada Isnin minggu lepas. Ahad petang sebelum tu adik aku Hafiz yang duduk kat Telok Bahang tu turun SP tido umah aku sebab esoknya dia nak temankan mak aku operate mata kat hospital sini..


Abangku pick-up adikku kat rumah aku pagi Isnin tu.. Terpaksa tinggalkan dia sorang diri kat rumah pagi tu sebab kami semua pegi keja dan anak2 aku pegi sekolah.


Kami plan sekejap je nak operate mata mak sebab lepas je semua pakat setuju nak contribute sorang sikit, adikku cargasss dapatkan kos operate kat Hospital Metro SP sebab nak cepat buat.. kesian mak dah tak nampak.. nak tengok tv pon takleh dah.. tengok orang pon nampak bayang2 je.. kalau wasap pon dah takleh nak taip2 dah semua orang.. nanti mak tak leh baca.. semua buat rakaman suara ahaha.. Memandangkan doktor cakap lepas je CNY available nak operate, terus adikku on collection dalam group family kami..


Sekali tengok macam takde sape pun yang nak kena masuk OT harini hehe.. gaya macam berenti rehat kat RnR pon ada jugak ahaha 😆


Jadual asal mak aku kena masuk OT pukul 9.30 pagi..
Tapi doctor lak pukul 1030 baru ada... jadi nurse suruh makan dulu lepas tu barulah check gula... ohho ingat kena posa dulu kan sebelum operate? Tapi tak payah.. So around pukul 11 pagi camtu mak aku admitted ward.. dorang gitau pukul 1 nak operate... sebelum tu dorang nak bagi ubat dulu...


Time mak dalam ward tu sape pon tak dibenarkan untuk temankan mak. Dorang tak bagi.. dorang bagitau lepas operate nanti mak aku kena tahan ward balik.. so kesian kat adiku dengan abangku kena melangut/ melahu lahh kat lobi tu...


Around pukul 2 camtu abangku inform yang makcik dengan pakcikku dengan anak dia ada kat hospital dah.. Lepastu abang sulungku pulak sampai..






Mak ~ OT ~ Mata ~



Doc cakap mata dua2 dah ada selaput..
Tapi doc suruh operate mata sebelah kanan dulu sebab sebelah kanan lebih teruk..


Around pukul 2 tu adikku terselisih dengan doktor tadi. Barulah tahu rupanya mak kami tak operate lagi! Doctor inform katanya ada banyak case haritu.. Adoilaa ingat dah selamat semuanya huhu..


Tapi alhamdulillah lepas tu mak dah boleh masuk OT... pukul 3 petang lebih kurang.. Operation pulak cuma setengah jam.. semoga Allah permudahkan.. risau kalau kena tangguh sebab mak aku ada hypertension dgn kencing manis..


Rabbiyassir wala tu 'assir..
Rabbi tammim bil khoirrr...





1630ptg selesai... selamat...


Alhamdulillah.. selesai bedah mata kanan mak.
Lepas ni mata kiri pulak in shaa Allah. Paling cepat sebulan selepas operate yang ni. Malam tu mak kat rumah bertemankan adikku dengan abangku.. petang esoknya dorang dah balik rumah masing2 dah..


Ubat titik...



Adik beradik mak mai meneman pulakk 😊 syukur...




2 ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.