Ads Top

Kereta tersentak-sentak tanda masalah TCU


Hari isnin minggu sebelum Raya Aidil Adha lalu, aku balik keja time nak undur kereta dari petak parking tetiba kereta sentak-sentak dua kali.. Sentakan kuat jugaklah sampai jantung aku pun rasa tersentak dan lamunan ku pun tersentak lalu ku mendongak gemuruh rasa terpaku sukmaaaa... eh ternyanyi lak *haha punya nak habaq betapa sentakkan dia kuat sampai ke jantung tuuu huhu..


Alhamdulillah lah lepas tu kereta boleh jugak mengundur.. 
kalau tak jenuhlah aku kalo keta tetiba stuck kat situ tengah2 laluan.. dah lah bas banyak lalu...


Lepastu aku drive lah cam biasa tapi bad news bila signal N dan D kat speedometer dashboard tu takmo hilang.. D tu okeylah nak nyala tapi yang N tu pun sibuk nak nyala jugak dah kenape... ingat lepas bawak dalam 1km hilanglah N tu.. ada jugak aku hentikan dulu keta kat tepi jalan dan start semula pemanduan.. manalah tau kot2 gear aku tak tolak betul2 kan... tapi tak berhasil... hasilnya sampai rumah N tu masih menyala.. adoii pasanggg dahhh!!


Esoknya pagi aku pergi keja jugak.. tapi masalah masih kekal di situ lagi.. so aku decide kena hantar jugaklah keta kat woksyop esoknya.. sebab dah masuk hari ketiga ni kena jaga2 sikit.. kali pertama dan kedua tu biasanya warning.. tak berani lagipun takut rosak makin teruk.. kereta pun takleh nak pickup sama

Kereta tersentak-sentak semasa mengundur dan lampu N dan D menyala serentak kos baiki repair masalah TCU kereta
Taktau kenapa gambar ni tak rotate tegak padahal aku dah rotate siap2 kat galery dah


Keta ni kena tinggal kat woksyop sebab pomen takleh nak detect apa problemo dia.. nasib baik hari ke 2 setel dah keta.. tak penah lagi keta tinggal kat woksyop huhu.. so terpaksa cuti 2 hari awal sebelun raya aidil adha...


Ok tu je update pasal keta.
See u next entri k! Bye2 😊



Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.