Ads Top



Okay harini nak up cerita pasal rumah. Rasa dah lama aku tak UPdate perkembangan terkini rumah aku kan? Apa cerita rumah tu kan... dah duduk ke belum owner dia.. huhu..


Sejak wiring di rumah baruku dicuri pada penghujung tahun 2017 yang lalu bulan Oktober kalo tak silap, aku gigih menyimpan duit gaji untuk cukupkan kos yang diperlukan untuk settlekan masalah wiring takde tu.. seboleh-bolehnya aku nak avoid buat loan personal. Jadi aku terpaksa tahan sabar setahun nak duduk rumah baru... jenuh sabaqqqq sebab celah-celah tu jugaklah aku kena commit dekat kereta jugak.. kejap tayar .. kejap ecu.. roadtax... pintu rosak ... lapor diri tempat keja baru (tak story lagi kt belog) semua tu buat shortage simpanan untuk wiring aku tu.. grrr...


Tapi paling teruk masa sport rim kereta aku pecah tu. Time tu baru lepas kena tipu dengan tukang rumah. Tapi dia tipu tak siapkan grill je.. tapi asbab grill takde so senanglah orang nak curi wiring.. curi segala bagai.. sampai aku tak boleh nak duduk rumah aku beli tu...

  
Tu cerita sedih dugaan buat aku di tahun 2017.
2018 adalah tahun aku bangkit hehe.. tahun kumpul duit... 


sekarang ni wiring baru dah pon siap....
Alhamdulillah 😁


Quotation yang si Yus wireman ni buatkan untuk aku untuk kali kedua.. Tapi aku adjust nak buat ikut mana yang wajib je..


Sebenarnya sejak penghujung Januari 2019 awal tahun haritu lagi wiring ni dah siap. Terlupa nak story kat dalam belog ni. Aku buat yang basic je janji boleh duduk dan bermalam. Pasang lampu luar sekali selain kat dalam rumah. 














Hehe.. aku letak gambar yang dorang send kat aku jelah.. malas nak snap2 kali ni hehe..


Daripada quotation yang dia bagi aku, banyak yang aku cut2.. sbb aku nak buat yang mana perlu dan wajib je janji boleh duduk.  Water heater untuk bilik air aku cut... aircond pon aku potong... kipas siling pon aku tak beli.. just minta dorang buat wiring untuk kipas je.. 


Quotation asal 
ni adalah quotation kali pertama Yus tu buat tapi aku tak proceed sebab time tu aku terkejut sebab lebih dari bajet aku yakni above rm3k huhu


Alhamdulillah. Sejak dah siap wiring tu sudah beberapa kali dah kami weekend di rumah tu. Tapi takde tingkap la haha.. bab tingkap lain post la aku ceritakan. Kalau hari Ahad, lepas anak aku habis prasekolah, aku akan bawak si Eshan dengan Syairah pergi rumah dalam pukul 12 camtu dan duduk sana sampai  pukul 6.30 ke 7 malam.. Selesa sikitlah sebab dah boleh pasang kipas.. kipas meja.. kalau sebelum tu masa wiring takde, aku pergi sorang2 je waktu siang. Aku amik cuti sehari. Pastu lepak kat rumah sampai pukul 6... macam jaga rumah la.. means aku tak pindah lagi sampai sekarang.. 


Ni aku share bajet aku buat semula wiring awal tahun haritu 


RM 2380


WIRING RUMAH 
Yusri 019-5244424


Tengkiu reading! 😘




Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.