Ads Top


Sejak menonton channel Rania program Indonesian Street Food, aku tiba-tiba teringat yang aku dah lama teringin nak buat sendiri apam balik, tapi tak pernah nak buat.. tiap kali teringat nak buat, bahan pulak takda.. 


yelah kan.. apam balik ni bahan dia jagung tin, kacang tumbuk.. benda alah ni memang agak rare dekat dapur aku.. sebab time nak makan je baru beli.. bukan macam susu pekat, susu sejat, serbuk koko tu.. sokmo ada.. kalo habis tak sampai 3 hari aku dah restok balik kat dapur.. 



Apam balik resepi minum petang yang sedap dan membuka selera
apam balik atau murtabak manis yang sedap dimakan panas-panas 


Alhamdulillah, akhirnya menjadi jugak nak buat apam balik ni. Tercapai satu cita-cita yang lama terperam uhuk-uhuk.. rasa lega bila dah buat.. buat ikut resepi dari YouTube. Dalam resepi tu ada taruk yis kering. 


lepas ni, nak list buat dessert manis yang lain pulak..
nanti aku reveal apakah dessert manis tu ok.. 

 

2 ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.

Dikuasakan oleh Blogger.