Ads Top

Pulau Perhentian, Terengganu ~ 11-13hb Sept 2020

Belek-belek FB ternampak album percutian aku ke Pulau Perhentian tahun lepas.. terfikir kenapa agaknya aku tak update ekk? ohh rupa-rupanya sebab gambar tak banyak.. gambar campingnya takde.. jadi aku dah roger member kalau-kalau ada gambar candid ke huhu..

Camping dengan kawan-kawan di Pulau Perhentian
berhenti rehat sekejap.. hujan baru berhenti..

Yang pergi cuma aku, Syiha, Staf Naim, Kom dan cikgu Nana.  Disebabkan kami berlima saja, jadi pergi sebuah kereta jelah. Malam tu dalam pukul 1030 Staf Naim dengan Kom datang amik aku dekat rumah. Lepas tu kami pergi pickup Syiha dengan Cikgu Nana dekat Caltex Taman Sejati pulak..

Mujurlah masa tu hujan dah semakin reda.. ada jugak saki-baki hujan.. kena cepat-cepat masuk barang dalam kereta. Lepas tu kami tanpa melengahkan masa bertolak ke Terengganu lebih kurang pukul 11 malam.

Sepanjang perjalanan tu hujan renyai-renyai je.. Tapi ditambah dengan cuaca gelap dan menaiki bukit ke Kelantan tu, agak menakutkan jugaklah..  teringat masa pergi Sabah dulu, macam itulah lebih kurang.. Sepanjang perjalanan tu pihak PDRM ada membuat sekatan jalan mungkin sebab cuaca buruk kott.. tak berapa nampak sangat masa tu... Lori besar-besar tayar 16 banyak park tepi jalan tu.. Pukul 5 pagi kami dah sampai Terengganu.

berhenti solat Subuh.

Lebih kurang jam 8 pagi kami sarapan dekat kedai yang ada jual nasi dagang.
Syiha rugi tak amik nasi dagang.. sebab pertama nasi dagang tu sedap. Sebab kedua, hari kami balik kedai tu dah habis jual nasi dagang.. yelah, bergerak balik naik bot pun dah tengah hari maa... kesian Syiha, tu lah.. sapa suruh amik nasi lemak kan.. Kedah banyak nasi lemak kot kohkohkohh

Camping dengan kawan-kawan di Pulau Perhentian

Pakat makan nasi dagang yang sedap.

Susah jugak nak cari parking sebelum naik bot ke Pulau Perhentian.  Pusing-pusing jumpa jugak tempat parking.  Tapi mujurlah tak jauh pun nak menapak ke bot..

Tiada ulasan:

Terima kasih sudi komen entri ni.